Die libysche Regierung und ich

Ich bin bedeutsam. Und das, obwohl ich weder ein Unternehmer bin noch überhaupt in einem Unternehmen arbeite. Auch bin ich kein Künstler, kein Politiker und auch kein vermögender Mensch. Dennoch hält mich die libysche Regierung für so bedeutsam, dass sie glaubt, dass ich mit ihr ein millionenschweres Geschäft abschließen könne. Oder wie anders ist die folgende Mail zu verstehen:

The State of Libya Government are serious purchasers according to incoterms and need serious suppliers, Kindly advise if your company has the license and capability to execute a contract supply project for the Libya Development Program LDP. If your answer is yes, kindly furnish me your response. Thank you and treat very urgent.

 Natürlich habe ich mich brennend für das avisierte Geschäft interessiert und geantwortet. Folgende nette Antwort trudelte darauf hin ein:

My Inquiry is from Libya. The State of Libya Government are interested
in buying products from your esteemed organization for the Libya
Development Program LDP.

The Libya Development Program is an initiative organized to aid the
development of Libya as an economic force, improve the country
socially and benefit its people as they establish themselves as part
of the international community. As Part of the Development Program
network, it aims to promote the role of business in Libya and enable
the necessary transfer of technology from the international community
into Libya.

Kindly arrange to send us, by e-mail attachment,more information on
all products as supplied by you at your earliest, including shipping
schedule to the Benghazi – Libya Port Free Trade Port for our
reference to the Libya Development Program LDP.

 Alles klar. Die libysche Regierung wendet sich per Spam also an eine private Person, um irgendwelche Daten zu erhalten, die dann wieder einfach mal so in einen millionenschweren Deal münden sollen. Und das mit einer kanadischen Mailadresse und ohne jeglichen auch nur ansatzweise seriösen Anstrich.

Lieber Spammer Betrüger: streng mal Deine einsame Hirnzelle etwas mehr an, bevor Du in Zukunft solch einen Blödsinn verzapfst…